BackBackMenuClosePlusPlusSearchUluleUluleUluleChatFacebookInstagramLinkedInTwitterYouTubefacebooktwitter

150% van je doelbedrag inzamelen: yes you can!

  • Serial Ululer
  • New Ululer

Ulule werkt met een 'alles of niets' principe: het is altijd mogelijk om meer dan het doelbedrag in te zamelen, maar nooit minder! Wanneer je je doelbedrag niet haalt, krijgen alle funders hun geld terug. De beste strategie is dus om te starten met het minimumbedrag dat je nodig hebt om je project te realiseren. Wanneer je dit bedrag dan bereikt hebt, kan je het proberen te overschrijden of zelfs te verdubbelen. En dit gebeurt ook echt op Ulule: de projecten op ons platform zamelen gemiddeld 120% in!

‘Nog meer dan 120% inzamelen, is dat ook mogelijk?’, hoor ik je denken...

Laten we eens naar de cijfers kijken. We bekeken de cijfers van alle projecten uit alle categorieën en landen van de laatste drie jaar. Hieronder lees je wat we gevonden hebben.

Van alle projecten die hun doelbedrag op Ulule hebben behaald, zamelde:

   -  31% ten minste 120% van hun doelbedrag in,
   -  14% ten minste 150%,
   -  6% ten minste 200% en
   -  2% ten minste 300% (we beloven je echter niets, 300% is nog steeds erg veel!)

Deze cijfers bevestigen dat het voor projecteigenaars heel goed mogelijk is om het doelbedrag te overschrijden.

Maar deze gegevens zijn zeer uitgebreid. Laten we ons verder verdiepen in de cijfers per projectcategorie:

Twee categorieën onderscheiden zich duidelijk van de rest: strips en games. Het is erg opvallend dat projecten uit de categorie ‘games’ minder vaak 120% inzamelen dan projecten uit de categorie ‘strips’, maar wel vaker stranden op 200% en zelfs 300%! Op Ulule halen games vaak erg hoge bedragen op en deze projecten eindigen vaak ook met erg hoge percentages.

De categorieën die volgen op ‘strips’ en ‘games’ hebben over het algemeen tamelijk vergelijkbare percentages: voor projecten die minstens 120% van hun doelbedrag bereikten, schommelt het steeds tussen 19% en 38%, tussen 7% en 15% bij projecten van minstens 150%, tussen 2% en 8% bij minstens 200% en tussen 0% en 3% bij minstens 300%.

 

Welke lessen moeten we hieruit trekken?

- Wees niet bang om een laag doelbedrag te kiezen. Dit doel is een minimumbedrag dat ervoor zorgt dat je project vooruit kan, maar het is te weinig om het perfecte project te realiseren. Hou vooral ook in gedachten dat Ulule-funders het gewoon zijn om campagnes te steunen die reeds 100% gefinancierd zijn (het motiveert hen zelfs vaak).
 

- Bepaal nieuwe stretchgoals die je tijdens jouw campagne kan gebruiken en maak duidelijk welke meerwaarde zij betekenen voor je project. Het bepalen van nieuwe doelstellingen werkt erg goed bij de categorieën ‘games’ en ‘strips’. Wanneer zij 100% van hun doelbedrag hebben ingezameld, kondigen zij vaak interessante en aantrekkelijke toevoegingen aan (nieuwe functies, variaties en nieuwe formats, een betere kwaliteit van product…). Dit verklaart deels de bovenstaande statistieken.
 

- En nu is het aan jou! Zelfs wanneer je niet zó hoog mikt. 68% van de gelanceerde projecten op Ulule zamelen minstens 100% van hun doelbedrag in. De details per categorie vind je hier terug.


Nog een stapje verder: onze API is vrij beschikbaar! Je bent een ontwikkelaar en je houdt van data? Hier kan je helemaal uit de bol gaan ;)

Be the first to reply

    Statistics

    • 1

      Post

    • 1

      Member

    • 192

      Views